lördag 17 oktober 2009

Var börjar man?

Det känns som att jag är i dvala.
I september var det fullt upp, mkt som skulle planeras och ordnas. Varje dag var det nån tråd man skulle dra i, antingen för lajvet eller för bröllopet. Nu är bägge avslutade (väl genomförda) och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Efter bröllopet så var jag sjuk ganska länge. Kroppen orkade inte med nånting på flera veckor, jag hostade och höll på. När hostan gav med sig lite, så kom yrseln istället. Den har nu åxå gått över och nu känner jag mig mest... uttråkad.
Jag måste få nåt riktigt spännande att göra.
Ja, jag har varit till arbetsförmedlingen och innan dess så har jag sökt några jobb åxå. Skulle jag få nåt av dom så kommer jag ju inte att känna så här längre. Men till dess då? Och om jag nu skulle påbörja nåt projekt, vad kommer att hända med det om jag får ett jobb?
Jobben jag sökt ligger ju inte i stan, så det innebär minst två timmars resa varje dag. Jag blir alltså borta ca 11 timmar/dag, om vi inte skulle flytta. Men, om vi flyttar, var ska min man då jobba?
Många frågor att besvara.

Jag är skitsugen på att dra igång massa saker med Piratpariet, men är rädd att misslyckas. Rädd att om jag engagerar mig få se saker rinna ut i sanden. Rädd att jag är för oerfaren för att kunna se till att saker händer. Var börjar man?
Nr ett på listan med partiet är att få ihop en Parley i norrland. Vi behöver träffas och prata, engagera oss och träffa andra som är engagerade. Få liv i elden igen.
Var börjar jag?


over and out

Inga kommentarer: