tisdag 27 oktober 2009

Vaccinering

Jag har inte tänkt att vaccinera mig mot svininfluensan. Jag tror att det är lite väl upphypat och faktiskt inte värre än en vanlig influensa. Dessutom tror jag att det är ganska bra att få ett mer grundligt skydd mot andra stora influenser genom att just utsättas för den.
Sen kan det hända att jag haft det. Jag var sjuk kring bröllopet, hes, slemhosta och feber. Däckad i ca 2 veckor efter det...
Och inte förlorar samhället några pengar på att jag är sjuk heller, jag har ju inget jobb att bli sjukskriven från.

Vi har även en till aspekt, nämligen hajarna. Vaccinet tillverkas mha hajleverolja eftersom det är billigare med hajfisket än att välja den vegetabiliska oljan. Ni kan läsa mer om det här.

Idag blev det ingen vattengympa för mig. Har haft ont i magen sen strax före middagen. Har säkert ätit för mkt chips och fått gaser som inte kommer ut... Ville verkligen inte fara på vattengympan, röra på mig så att tarmrörelserna kommer igång och sedan släppa ut alla gaserna i vattnet... Fast jag vet inte, kanske roligare att ha vattengympa i en bubbelpool?
Får skärpa mig imorgon och köra ett zumbapass, har verkligen ingen ursäkt att låta bli längre.

Dags för sängen!

Inga kommentarer: