torsdag 1 oktober 2009

Nyklippt!

Yay! Äntligen! Som jag har längtat!
I över ett halvår har jag sparat ut håret för att kunna ha en riktigt snygg bröllopsfrisyr. Det gick jättebra, men ack vad mitt hår har varit nött! Underhåret i nacken har senaste tiden blivit en enda stor tova som jag har fått kämpa med ordentligt länge för att försöka reda ut.
Idag var jag ner på stan och letade reda på en frisör som hade lediga tider... Det tog en ganska bra stund det. Klockan var ett när jag kom ner på stan, och tydligen tar de flesta frisörerna lunch den tiden... Lite olyckligt sett ur min synvinkel, jag har inte fått igen energin för att gå på stan än, utan blir väldigt yr och trött av det.
(Jag var till läkaren idag, igår var jag och pratade med samma sjuksyster som jag var hos dagen innan bröllopet. Dom tog en massa tester och kom fram till att allt ser mkt bra ut, blodvärde, blodtryck osv. Ingen sänka eller nånting, så det är troligen bara sviter efter förkylningen som jag fortfarande lider av.)
Men jag hittade till slut ett ställe, faktiskt där jag senast var och klippte mig, det blev dessutom en elevklippning så jag sparade nån hundring på det :)
Fast jag fick vänta även efter jag bokat tiden, hade en timma kvar tills det var min tur. Men då kom jag på lösningen. Kupan (Röda korsets secondhand-butik) var alldeles i närheten. Där inne har de pockets för 5 kr st och på andra sidan vägen finns en liten gräsplätt som är alldeles utmärkt för att sitta i solen och läsa en bra bok...
Så, jag köpte tre st böcker, satte mig på en stubbe, njöt av solen, läste och åt kanelmandlar :)

Hos frissan gick det bra. För första gången hade jag en mkt bestämd uppfattning om hur jag ville bli klippt, det är faktiskt en emo-frisyr. Inte för att jag själv är så mkt emo, men jag tycker det är en cool frisyr och det är typ en sån jag fick när jag gick till frisören i Östersund. Sen dess har jag längtat tillbaka till den frisyren.
Och nu har jag nåt liknande iaf :)
Vi började åxå diskutera lite om slingor i håret... Typ lilafärgade sånna... Jag tror det skulle vara mkt snyggt, men vet inte om jag vågar göra det... Borde beställa lösa slingor som man kan prova lite med först.

Igår skickade jag in min första riktiga jobbansökan någonsin. Det närmaste jag har kommit tidigare, var ett kuvert jag skickade till en blombutik. Hon tyckte att det var gulligt och jag var där nån månad på sommaren och jobbade.
Nu har jag skickat in ett riktigt cv (det blev väldigt bra! Jag kände mig typ stolt över allt jag gjort) samt en ordentlig ansökan/personligt brev.
Så nu är det bara att vänta och se vad de tycker. Ska söka ett jobb i Ume åxå.
Sen till våren ska jag kanske söka en utbildning, det beror lite på. Eller, jag söker den nog, men det är inte säkert att jag går den bara för det. Inte om jag har fått jobb iaf. Det är ju inte ens säkert att jag kommer in på den :) Men den låter spännande...

Nåja, nu kommer snart älsklingen hem, vi ska göra god mat idag. Kycklingryta med matvete till!
Kramen!

Inga kommentarer: