torsdag 29 oktober 2009

Pragmatisk

Jag har en oro i kroppen av att sitta still hela tiden. Jag tittar på saker som händer på Google Wave och blir typ besviken och stressad för att vågarna mest verkar handla om "Hej, vad häftigt det här är". Det verkar inte användas till nåt bättre än typ en vanlig chatt.
När saker händer och jag är med och engagerar mig i det så får jag helt klart en kick av det. Man märker att man kan vara med och påverka händelseflödet.

Piraterna här i stan verkar sova. Vi måste väcka dom igen! Kablarna kopplas snart in och FRA är inte bara ett hot, utan en verklighet. Jag har inte tänkt förklara vad FRA innebär, utan jag länkar vidare till andra som redan gjort det. Man får lära sig i skolan att upprepning är bra, men på nätet kan man länka ;)
Vi pratade i somras om att ha en demonstration mot ipred och allt det med Ung vänster och Grön ungdom... Borde ju faktiskt höra med dom igen. Att ha en demonstration kan vara ett bra sätt att få igång saker igen :)

Jag skulle även vilja diskutera om Människornas kultur (nu snackar vi lajv, så ingen blir förvirrad) med alla andra människor. Datum och plats ska sättas, sen är det ju som bara att köra igång. All det här väntan gör mig galen...



Nåja, ska slutföra andra mindre projekt som redan är påbörjade här hemma iaf. Annars kanske jag sprängs av överskottsenergi?
;P

Inga kommentarer: