fredag 23 oktober 2009

Tankar om natten

Jag har börjat fundera på saker om nätterna. Det är otroligt mkt tankar som bara virvlar upp när jag ligger i mörkret och ska sova. Oftast lyssnar jag på talbok innan jag ska somna, vilket inte alltid är så bra. Jag har somnat ifrån det ganska många ggr, så jag tappar alltid bort mig i den. Sen så hjälper det ju inte att alla dessa tankar kommer då heller. Jag kan ha lyssnat i en halvtimma, sen upptäcker jag att det är nån som gråter helt plötsligt? Där har jag legat och funderat på hur Mussla (min lajvkaraktär) ska få hem hennes syster Uggla...

Jag ligger alltså inte vaken om nätterna och grubblar på tunga saker, utan jag
funderar på allt möjligt! Jag skulle kanske ha haft en laptop för att kunna skriva ner alla kloka saker jag kommer på då, men jag anar mig till att hade jag en laptop i sängen skulle det bli ännu senare nätter än vad det blir nuförtiden. Jag lägger mig tolv och somnar efter två. Jag har alltid haft svårt för att gå och lägga mig tidigt, det känns som att kvällen tar slut för fort då. Men tyvärr leder ju detta till att jag har svårt att stiga upp vid nio, idag snoozade jag till halv elva...
När jag inte stiger upp då så är klockan snart middagsdags, sen kväll och alldeles efter det dags att sova igen.
Innehållsrika dagar? Nja.

Igår funderade vi lite på jobb på annan ort än här. Ingen av oss vill flytta egentligen, men när det inte finns jobb... hur gör man då? Jag hoppas att det ska gå bra på intervjun jag har snart och att jag blir kallad till en annan åxå. Kanske jag borde ringa dit och höra hur det går?

Ikväll blir det inflyttningsfest hos Johanna. Skojskoj! Ska ner på stan och köpa några roliga frukter för att kunna blanda ihop nåt gott att bjuda på.

Pusspuss på er!

Inga kommentarer: