fredag 20 november 2009

Praktik

Yay! Jag har skaffat praktik åt mig. En praktik som väldigt säkert kommer att leda till jobb! Det är på Kåge blommor, så det blir till att åka buss i en vecka. Jag kan bara ha praktik en vecka, för sen är det december och då får inte praktik förekomma inom handeln. Och jag har nog tänkt att vill dom ha mig där under julruschen, så får dom ge mig en riktig lön åxå!
Det börjar kännas att det löser sig det här.
I januari och februari ska jag kolla om jag får praktik på västerbottensteatern, är sugen att testa på nåt nytt, och jag har ju spanat in en utbildning till hösten. De första månaderna på den nya året brukar inte heller innebära mkt jobb inom blomsterhandeln, så det känns ganska lugnt att ta praktiken då. Blir det nåt jobb då så är det bara om nån blir sjuk eller vab:ar.
Då kan det alltså vara en lämplig tid att testa på nåt nytt :)

Vi kommer även att köpa en bil. Ska jag kunna jobba i Kåge så behövs det. Under praktiktiden är det inga problem, jag är ganska säker på att jag kan jobba in en kvart så jag kan ta bussen som går kvart i sex. Men det är svårt att smita undan stängning om jag jobbar för nån som är sjuk...
Dessutom är det ju lite roligt att ha en egen bil. Att kunna åka iväg nånstans utan att behöva kolla upp bussar osv. Dom skulle bara ha varit lite billigare...

Undra om jag skulle gå ner på stan och göra nåt vettigt ist för att sitta här? Börja fönstershoppa julklappar kanske? Alla går ju inte att beställa över nätet.

Inga kommentarer: