tisdag 3 november 2009

Öjebyn och Grans

Det har varit en bra dag. Vi har gått otroligt mkt, men det har varit bra ändå. Gick till grans, pratade med Sune och fick beskedet att efter halv två skulle det nog gå att ordna så att jag fick övningsköra lite traktor. Jättebra!
Så Adéle och jag gick tillbaka till Öjebyn, dumpade hunden i lägenheten och sen gick vi vidare till ett café. Gott! Senast jag minns att jag var på det caféet var när jag och Emmy gick dit efter minnesstunden för en elev på Grans. Vi kände henne inte, men hon blev en katalysator för andra känslor som behövde vädras.
Så nu har jag att bättre minne, jag och Adéle skrattandes!
Vi hade kvar en stund efter lunchen, eller vad man nu ska kalla det. Så vi gick till Klädettan för att spana in billiga kläder. Det är dit kläderna från Ellos och Josefsson kommer innan de dör. Man kan hitta riktiga fynd där, eller bara billiga kläder. De flesta av mina jeans kommer därifrån.
Idag blev det dock bara en bh och två par trosor. Så inget fynd, bara billigt :)

Adéle håller på att göra middag nu, pannkaka! Yay! Kolhydrater!!! ;)
Jag klagar inte på att äta gi, men jag kan sakna viss mat ändå. Och pannkaka är väldigt mkt kolhydratmat, så det är ett av dom maträtterna som inte blir så ofta.
Pannkaka med jordgubbar och vispad grädde till... Mmmmm!
Får en massa bra energi till imorgon på det :)
Efter arbetsintervjun så kommer jag nog att gå på stan en stund. Det är mysigt i Pite, så det gäller att passa på. Ska köpa nya hörlurar, dom gick sönder igår... Glapp som vanligt, verkar inte ens funka med tejp. Jag håller på att lyssna på 1984, har lite svårt att koncentrera mig när jag går på stan, men jag kommer att sitta på bussen nån timma imorgon. Och på torsdag åxå. Bra med hörlurar till det :)

Nu blir det strax mat!

1 kommentar:

Unknown sa...

Håller alla tummarna!