fredag 13 november 2009

Fredag den 13e

Idag har det inte riktigt varit en bra dag. Det började mkt bra, vaknade ganska pigg och tog mig upp ur sängen, körde ett zumbapass trots att jag har träningsvärk sen gårdagens pass. Det gick bra. Åt frukost och filosoferade.
Sen kom jag på att jag glömde lämna in momsredovisningen igår! Shit! Nåja, leta fram papper och fylla i. Det går ganska fort ändå. Jag kan inte göra det över nätet för sidan funkar inte för mig, nåt med firefox ist för explorer och ubuntu ist för windows typ.
Kommer på att ska jag ändå göra det är det lika bra att jag fyller i papprerna för a-kassan och skickar iväg det. Jag tog hem två ex av dom, ett att ha som kladdunderlag, ett att fylla i utan felaktigheter. Kladden var redan färdig så det var bara att ta fram det andra pappret och fylla i. Det ligger under några böcker på ritbordet, jag tar tag i det för att dra ut det... men istället drar jag av det på mitten!
Jaha... jaja, det går väl att sudda på det andra pappret och sånt. Fixar det och upptäcker att jag behöver mer papper! Eftersom jag har eget företag behöver jag ett till papper som arbetsförmedlingen inte skickat med... Typiskt.
Nåja, arbetsförmedlingen är i närheten av skatteverket och dit var jag ju redan på väg.
Ser att jag har fått en kommentar på forumet, försöker svara på dom men se det går inte. Jag är utloggad och det går inte logga in. Happ... Tydligen nåt med servrar som flyttas osv...
Lagom irriterad över det bestämmer jag mig för att gå ner på stan och lämna papper ist. Hittar självklart inte nycklarna. Letar där jag tycker mig minnas att jag hade dom, men dom är försvunna... Tar en extranyckel och går iväg. Får komma ihåg att vattna brorsans blommor imorgon ist.

Sen jag kom hem har jag försökt att göra så lite som möjligt för att inte utmana ödet. Ikväll blir det nog pizza och film. Pizzan kommer säkert vara bränd :P

Jag hoppas jag snart kan logga in på forumet igen, har ju fått ytterligare frågor nu.
Imorgon blir säkert en bättre dag...

Inga kommentarer: