fredag 13 mars 2009

Varslad

Igår fick vi veta att den ena butiken här i stan ska läggas ner, det betyder att anställda därifrån kommer att komma upp till våran butik. Vilken åxå betyder att vi är för många anställda, vi har blivit varslade.
Det är jättetråkigt.
Jag är inte rädd att bli utan jobb, jag har företaget och kan helt enkelt satsa fullt ut på det. Jag har ju funderat senaste året (speciellt sommartid då) på om det vore smartare, och kännt lite att det egentligen är antingen eller. Så nu verkar det ju bli så. Ibland är det nyttigt att vara utan skyddsnät...

Men det är fortfarande tråkigt.
Jag kommer att sakna allt med det. Och efter en kväll som igår (inredningskväll med Ingela Wall och Annica Nygren) så vill man ju verkligen fortsätta. Det var ju underbart igår!
Våran chef tycker att vi inte ska ta ut nåt på förhand, men det är väldigt svårt att inte göra det. Både jag och Julia kände igår att "Det är sista gången vi gör det här" och det gällande allt. Som att det är imorgon vi slutar. Och så är det ju inte. Men känslan är svår att skaka ifrån sig.
Vi ska få listor på hur turordningen är, sen är det ju bara att se vem som gör vad.
Så egentligen är det bara att vänta... Undra hur länge vi måste vänta på det?
Undra hur länge till jag har lön?

Nåja, nu ska jag borsta tänderna färdigt, sen iväg till det omtalade jobbet...
/Emma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då, hoppas det löser sig på ett bra sätt tillslut iaf, vem vet vad för bra detta kan leda till, i slutändan så där! :) Kram

Mirfak sa...

Ja, jag tror åxå att det löser sig. Jag har ju varit fattigare än vad jag kommer att bli som arbetslös så det går nog bra :) Jag får se det som en utmaning för mitt företag och satsa mer på det helt enkelt!