onsdag 18 mars 2009

Tiden går

Jag har snart bara en månad kvar på mitt jobb. Iaf tror jag att det kommer att bli så, jag hoppas att det blir längre. Men, kontraktet jag senast skrev på gäller till den 20e april... så det är inte så länge kvar. Och jag tror inte att jag blir kvar när andra får gå. Idag började förhandlingarna med facket. Cheferna (både storchef och litenchef) hade kommit tillbaka från förhandlingarna när jag slutade, men ingen stod på tavlan där uppe och jag ville hinna med bussen hellre än att veta hur det hade gått. Jag tror inte att allt är klart än, vi får säkert vänta till nästa vecka nån gång...

Den 4e april, om 18 dagar, så börjar Piratpartiets valkampanj. Det blir spännande. Jag har ju nånting att jobba för om jag skulle känna mig sysslolös iaf :)

Den första april (man hade ju hoppats på att det var ett aprilskämt...) börjar IPRED gälla, då är det dags för fildelare att övergå till Oneswarm istället för de vanliga torrentsprogrammen. Jag har faktiskt skaffat det, men har inte riktigt förstått hur det funkar. Ska fördjupa mig lite mer i det sen.

I juni är det inte bara EU-valet som kommer, det kommer troligen åxå (troligen mest grundat på exakt när) en proposition om ännu mer datalagring. FRA är ju inte tillräckligt, nu ska vi lagra sms och email åxå. Och mobiloperatörerna ska även lagra positionen för när man börjar och avslutar ett samtal. Känns tryggt va? Tycker du det låter lite fel så kan du joina oss pirater, eller iaf rösta på oss i EU-valet. Vill du bara ha sjukt roligt kan du åxå joina oss, titta här hur det kan se ut på våran chatt :)

Och, för att inte glömma. Nu är det ett halvår kvar. Nedräkningen är mkt, mkt närmare målet nu. Hur ligger vi till i planeringen egentligen? Stämmer det in på alla checklistor? Nåja, det ordnar sig alltid, på nåt mystiskt sätt :)

Puss och Kram!

Inga kommentarer: