måndag 2 mars 2009

Var är pengarna?

Efter att ha läst "faktat" som DN även idag publicerar kan jag inte annat än undra var är pengarna?
Jag menar, jag och berinder (Leif) är sambos, förlovade och har gemensam ekonomi. Nu skriver DN att bl.a. bloggarna som skrev om FRA (nu pratar vi ombloggarna på motståndssidan) var sponsrade av en PR-byrå. I min värld så betyder sponsring att man får nåt, typ pengar. Så var är dom? Och vem är det som står för sponsringen egentligen? Har berinder djupa hemligheter för mig om hans inkomster? Hmm... Det tål att funderas på det här...
Om ni vill läsa vidare om andra piraters tankar så kan ni gå till Rick Falkvinges blogg och läser det han skriver samt klicka er vidare till andra som skriver politiska bloggar mkt bättre än vad jag gör.

Idag har vi varit på Piratfika, mkt trevligt! Vi var inte så tokmånga, men det kommer nog bli fler :) Vi kom iaf på en massa bra idéer för att väcka folks engagemang och berätta vad IPRED är. Vi ska även upplysa dom om att det är bra att gå och rösta för EU-valet. Det känns inte som att det är så många som gör det, jag tror inte att jag själv ens en gång har gått iväg för att rösta om det. Så får vi iväg nån att rösta är det ju inte bara bra för partiet, utan för demokratin i sig åxå :)

Klockan närmar sig tolvslaget nu, borde göra en insatts för att sova. Imorgon kommer svägerska och två barn hit, så det händer mkt då!
Kramar på er!
Kom ihåg att Sharing is Caring!

Inga kommentarer: