onsdag 11 mars 2009

Inspiration!

Idag blev faktiskt en väldigt trevlig dag. Efter att suttit och tragglat framför datorn med en grej till jobbet åkte jag iväg till kompisar för fika och mys. Det var bra, behövde vila ögonen från skärmen en stund.
Sen efter det blev jag skjutsad till jobbet och vi började vänta in Ingela Wall, som tillsammans med Annica Nygren ska visa och lära våra kunder om inredning imorgon. Men idag, så visade hon oss :)
Först satt vi uppe i fikarummet och pratade om hur man är en bra försäljare (Uppriktig, lyhörd och ärlig bl a), sen gick vi ner i butiken och började. Vi hade tre olika rum att inreda. En skitbra övning, hur kul som helst!
Jag är jätteinspirerad att fixa till en massa saker här hemma. Ska sy färdigt gardinerna som ska till köket, byta gardiner här inne, sen börja fundera lite mer på krukorna + växterna, hur dom ska stå och lite sånt. Och all luft som ska in mellan... Jag tror att det kommer att bli bra!
Här i kontoret har vi typ mintgröna tapeter, så här funkar pastell bra. Ska köra på pastell och naturmateriall, har några bra punkter jag kan fortsätta bygga på. I Köket är det orange-brun tapet, gardinen som ska dit är vit med gröna blad på, så den kommer få bli accentfärg. Sen kör jag nog på vita krukor... Och kanske lite mer limefärgat runtom dom.
I vardagsrummet har vi mörkgröna, blanka gardiner... Ska kanske dit med mer blått då, kanske mer pastell åxå. De flesta möblerna är bruna, så det blir nog ganska bra. Tapeterna är vita, så vi behöver nog inget mer av den färgen där inne.
Sovrummet har en ganska klar skala av blått och lila i sig, är nog inte mkt där jag ska förändra, men vi får se när jag är färdig ;)
Jag ska behålla orken och inspirationen till helgen, då har jag mer tid att utföra allt. Men jag småbörjar nog idag medans berinder ser på hockeyn ;P

Gjorde för övrigt klart min pirattröja idag, blev mkt bra, jag är nöjd. Ska klippa och stryka lite mer sen... har ju kvar tryck fortfarande :)

Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

det låter nicenice ju :D

Taack! jag är supernöjd själv!
ja det är inte så lätt, jag funderade skitlänge, men liljorna har jag bara funderat på i några veckor
men kände att det var dags, så det blev dom ;D