tisdag 10 mars 2009

Att utvecklas

Det sker hela tiden. Jag är väldigt inne på utveckling nu. Bl a har jag ju tagit steget att bli mer politiskt aktiv, och det känns ganska bra. Jag läser massor om saker som rör piratpolitik, inte bara bloggar utan även saker från datainspektionen osv. Utveckling är viktigt. Det är spännande med utveckling som går snabbt åxå. Det finns ju redan ett program för alla som vill fildela utan att nån ska få reda på ip-nr, coolt att det kom innan lagen ens börjar gälla.
Jag utvecklas på andra sätt än så åxå. I helgen träffade jag en gammal bekant som påminde mig om saker jag glömt. Det är ganska trevligt att bli påmind om sånt ibland. Då ser man vad man gillade tidigare, och att det inte är ett helt nytt påfund för mig. Personen jag trodde hade inspirerat mig till det hela visade vara jag... Där ser man :)
Diskuterade med en nära vän till mig om hur jag var i mitt förra förhållande, jämför man det med mitt nuvarande så ser man åxå på ganska tydlig utveckling. Jag kommer inte att glömma mig själv i det här, och inte heller fly som jag gjorde i det.

Det är väldigt spännande att se hur utvecklingen till att bli gift åxå går. Nu pratar jag inte bara rent händelsemässigt, utan även psykiskt. Själv tycker jag att det går ganska bra. Man får ställs ju inför fler frågeställningar än vad man tidigare behövt fundera på, men jag var nog ganska säker på svaren redan innan förlovningen och så :)

Näe, ska kanske borsta tänderna och gå och sova nu? Ska ju jobba imorgon...

Pusspuss!

Inga kommentarer: