tisdag 29 november 2011

Dagen har varit bra idag. Tog mig inte iväg när jag tänkte, men jag hann iaf göra lite jul på bron innan. Åkte till Maria för att fika lite, stackarn är sjukskriven och har eksem över hela kroppen, men hon var iaf på bättringsvägen nu. Roligt att åka dit och sitta i köket och snacka iaf, var länge sen vi träffades. Men vi blev avbrutna nästan hela tiden av min mobiltelefon som ringde och ringde. Våran vattengympatjej är sjuk, så jag blev tillfrågad om jag kunde hålla i den istället. Men, jag är inte riktigt så pigg på det. Jag har fått ont i magen senaste dagarna, det är troligen tarmarna som håller på att flytta sig (låter mysigt va?) och det gillar dom inte riktigt. Jag ska till barnmorskan nästa vecka och kolla så att det inte är nåt annat. Men hursomhelst så känner jag verkligen inte för att stå på land och studsa omkring, jag orkar ju knappt göra det i vattnet. Så vi kom först överens om att jag skulle vara i vattnet och hålla i det tillsammans med en annan ur gruppen, men sen ringde ordinarie upp och sa att hon skulle kolla om personalen från badhuset kunde ta det istället. Och jag tror att det blev så. Känns väldigt skönt.
Det är jobbigt nog att vara med på gympan, att då vara den som ska hålla i det, det blir liksom ännu värre.

Var in en sväng på barnens hus och tittade på barnvagnar åxå. Det är verkligen mkt att tänka på. Kom fram till att vi ska ha luftdäck iaf, vi är ju ganska ofta på ojämna vägar, och då är det bäst. Sen måste nog Leif med åxå, så får vi klämma och känna lite på de olika modellerna och se vilken som verkar vara bra. Men jag tror fortfarande att det kommer bli en begagnad i slutändan, man kan spara ganska mkt pengar där...

Dom ringde från ultraljudet idag åxå, den 15e dec ska vi dit igen, blir roligt :) Hon ska försöka titta närmare på hjärtat och på händerna, men jag kommer nog mest bara titta på barnet i sig jag :) Undra om vi får fler utskrifter då... Nä, dags att äta middag! Blir en lättare sån då jag ätit en massa hemkokt julskinka hos Maria för nån timma sen ;) Gottgott!

Inga kommentarer: