torsdag 17 november 2011

Äntligen officiellt :)

Misstankarna har väl varit höga sista tiden och speciellt här på bloggen har jag skrivit om hur jag mått så här har dom som vetat iaf förstått vad det handlar om. Men, idag var vi och gjorde ultraljud så nu är det äntligen öppet för alla att jag är gravid. Eller, vi är gravida heter det ju :)

Ultraljudet gick väldigt bra. Väldigt häftigt att ligga där och titta på någon som helt klart är en människa (fast i vissa vinklar var han/hon väldigt lik en alien...) och helt klart är innuti min mage åxå. Jag tror att jag känner av rörelserna mer nu när jag har sett sparkarna och viftningarna, men just där och då var det svårt att känna.


Första månaderna var verkligen skit. Jag mådde konstant illa med undantag för när jag var på lajv. Lajvet som jag för övrigt själv arrangerade och sjåade med. Helt klart en intressant upplevelse att sitta med en hink i knäet och skriva intriger... ;)
Men själva lajvet var fantastiskt. Jag skulle tro att det beror på frisk luft, ingen äcklig, instängd matos och även fast intag av mat. Fanns hela tiden nåt inom räckhåll om det behövdes. Så det kan jag rekommendera gravida, åk på lajv :)

Nu är jag inne i andra trimesterna, dvs andra tredjedelen av graviditeten, och mår ganska bra. Det spänner en massa under naveln, så jag känner att jag lägger till med gravidgången lite då och då, men det handlar mest om att jag vill sträcka ut magen när jag går. Det känns bättre. Magen har knappt blivit nåt större än (dock kan jag inte dra in den, så den kommer nog börja växa alldeles snart), jag har ju sett ut att vara gravid sen jag tog studenten typ... Men jag har fått skaffa några större storlekar på byxor och nån kjol. Och snart måste jag köpa en ny baddräkt.

Nåja, nog om detta för stunden. Nu när det är öppet kan ni iaf lita på att det kommer komma fler inlägg med samma tema ;)
Kram på er!

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Min åsikt angående hur man uttrycker saken är att NI är med barn och DU är gravid. Men säg det som passar för dig :) Grattis än en gång.

Mirfak sa...

Vet du, det håller jag nog med om :)

Mirfak sa...

Och tack igen :)