torsdag 3 november 2011

Snart 30 år

Lite coolt ändå, jag har snart levt i 30 år. Förhoppningsvis får jag ingen ålderskris, känns lite tidigt och onödigt att få det. Jag är ganska nöjd med livet som det är nu :)

Jag har funderat länge och väl på vad jag önskar mig i present. Först tänkte jag på en spa-weekend, det vore härligt. Att verkligen få skämma bort sig själv, bli ompysslad och inbakad. Men, det finns nåt jag önskar mig ännu mer, nämligen en trädgård.
Jag har ju egentligen själva trädgården, eller själva marken till den iaf, men jag vill ju ha en så där 6-7 träd + massa buskar och perenner åxå. Det kommer att kosta ganska mkt, ett träd ligger på ca 500 kr. Därför önskar jag mig pengar till detta. Måhända att vissa nu tycker det är lite tråkigt att jag önskar mig pengar, men det är det mest praktiska. Om jag skulle få presentkort så skulle jag ju inte bli ledsen, men kontanter ger mig möljligheten att själv kunna välja affär för växterna. Vissa av butikerna här i närheten har bättre kvalité på en sort och andra bättre på en annan sort. Sen skulle jag inte heller behöver köpa allt på affärerna här i närheten, man kan även köpa från andra ställen.
Så, bara fördelar med det :)
Och om man jämför spa med en trädgård så är spa en tillfällig upplevelse, medans en trädgård har jag njutning av typ resten av livet :) Den växer och blir större och fatta vad häftigt att kunna säga "Den här trädgården fick jag i 30-årspresent".

Så, det är vad jag önskar mig helt enkelt :)

För den som är intresserad, det är dom här träden jag är intressad av:
Silverpil
Näverhägg
Plommon x 2
Äppelträd x 2 (minst)
Dodongrönn
Körsbär

2 kommentarer:

Ina sa...

Noterar :) Trodde du önskade dig en stripperpole ;)

Mirfak sa...

Hahaha! Nja, inte riktigt min grej tror jag ;)