lördag 5 november 2011

Börjar vara less huvudvärken nu

Jag tror jag har huvudvärk nån dag varje vecka nu. Det dumma med huvudvärken är att den ger sig inte. Den ligger där och moler och ibland blir den större och blir till migrän, ibland går det bra att hantera den. Jag antar att det beror på att jag är spänd i nacken, men ändå, varje vecka?
Och det hjälper ju inte direkt med att bara få ta alvedon heller. Dämpar lite av värken, men tar sällan bort den helt. Jag vill ha mina ibumetin ju :P

Idag är andra dagen på spelveckan. Vi håller till på Legend, Skellefteås spelbutik, och spelar spel och lajvar lite. Körde lajvet första gången igår, det är ett speciellt lajv som jag kan rekommendera om ni nån gång får chansen till det. New voices in Art heter det. Man spelar antingen utställare eller gäst på ett galleri som har öppet för vernissage, man får sin roll strax innan och lite frågor som hjälper en att hitta personligheten hos karaktären. Man behöver alltså knappt nån förberedelse. Det jag gjorde var att jag bytte om till en tunika istället för den svarta t-shirten vi fått av Sverok för det här. Enkelt och snabbt alltså :)
Kan som sagt rekommendera att man testar lajvet om man får chansen. (Fortfarande 3 chanser kvar om man är i skellefteå i helgen.)

Jag måste nog göra frukost nu. Vaknar halv nio varje dag och kan inte vara uppe länge utan att jag blir jättehungrig. En hunger som snabbt kan gå över till illamående om jag inte äter. Så, dags för mat!

Inga kommentarer: