lördag 11 februari 2012

Renovering av sovrummet

Det går ju framåt! Idag har vi putsat spackel, blötlagt tapet och sedan rivit ner den, målat väggarna som blivit putsade ett första lager (kommer nog att räcka med bara två lager, skönt), putsat sista väggen innan vi spacklade även den.
Imorgon får Leif putsa spackelväggen innan han åker iväg för helgnöjen (aka rollspel) och sen ska jag hinna måla väggarna innan jag ska iväg på klädparty och kalas hos Anna. Jag tror att det kommer gå bra :)

Jag längtar mest till när jag ska få börja måla träden på väggarna, men jag funderar litegrann på vilka träd jag ska måla? Ek kanske? Lagom knotiga och härliga träd... Färgerna blir svart och vitt, kanske att jag även förstärker vissa effekter med silver, eller att jag målar några träd i bakgrunden med grått. Vad tycker ni?

Här kommer lite bilder på processen :)


Leif visar stolt upp resultatet av vårt arbete hittills :)


Väggen som vi rev bort resterna av tapeterna och som jag spacklat idag.


Den vita väggen möter den spacklade väggen. Bra skillnad på dom :)

Inga kommentarer: