tisdag 27 december 2011

Planer för huset

Jag har haft väldigt svårt komma på vad vi ska göra med vissa av rummen i huset. Det är väldigt skönt att inte stressa fram beslut, för jag tror nog att de kommer att bli ganska långvariga :)
Sovrummet har varit ett av mina problemrum, jag har haft mkt svårt att komma på nåt bra att göra med det, men nu tror jag att jag vet. Väggarna där inne är från min klädkammare till dörren ut till hallen täckt av träpanel, det tror jag vi ska måla om, möjligen så det blir lite mörkare/gråare än vad det är nu. Sen är resten av väggarna tapetserade med en stukturtapet i smutsvitt (finns ingen annan färg som beskriver den bättre) och den gillar jag inte. Jag tror att jag nu har kommit fram till vad jag vill ha istället. En fototapet eller målning efter hela dom väggarna :)
Och vad ska motivet vara då? En bokskog så klart, det underbaraste trädet som finns :) Jag tror till och med jag ska försöka få till vitsippor under dom...



Sen vill jag ha en stjärnhimmel i nåt av rummen, en sån man gör med små lampor som man fäster i taket på nåt finurligt sätt (Lillebror?). Bäst skulle det nog vara med sånt i hallen utanför sovrummet som jag dessutom vill göra om till litet bibliotek. Det svåraste med det är dock att vi tänkte ha luckan till vinden där. Går det att lösa ändå tro?
Och möblerna där ute vill jag ha i mörkt trä, snygga hyllor efter alla väggarna... Mmmm :)

Åsså är det förstås de gamla planerna med att vitbetsa (eller -lasera?) väggarna i hallen nere och upp efter trappen. Det ska jag ta itu med i januari. Åsså vill jag måla vitt inne på altan, skulle bli mkt snyggare än det gula väggarna som är där nu. Ja, jag vet att det är gult eftersom huset är gult, men man kan bryta färgen på insidan av altan, för det är ändå ett annat rum.

Nån som vill hjälpa till med hallen och trappen förresten? Gärna nån som är mkt lång...

Inga kommentarer: