söndag 18 december 2011

Årets första julbord!

Och det intogs hemma i Ålund. Väldigt gott, även om min mage säger stopp efter typ en halv portion. Det blev bara sk "sove^l-it", ingen varmrätt alltså. Julskinka, lax, sill, bröd, ost, leverpastej, sen var det stopp! En halv brysselkål åxå.
Åt rester av det till middag idag åxå, då gick det inte ens ner så mkt.
Det är som att det redan är fullt nere i magen ;)

Igår passade dom på att spela alfapet, ni vet den där sorten som inte är via telefonen, utan små brickor med bokstäver på. Mamma och Leif, jag hjälpte mamma litegrann och ska väl inte ta åt mig äran precis, men hon vann ;)

Idag bakade vi pepparkakor och efter middagen var vi till Byske och njöt av julkonserten som mina föräldrars kör hade. Riktigt duktiga var dom! Och det var några nya julsånger som var mkt bra, roligt höra det. Annars är det ju som samma sorter hela tiden, och kommer det några nya blir dom lätt lite... jag vet inte, blasé typ direkt. Men dom här gillade jag.

Nu är vi hemma igen, myser i soffan och tittar på Boardwalk Empire, HBO leverar som vanligt.
Fast det kanske snart är dags för sängen ändå...

Inga kommentarer: