tisdag 19 april 2011

Cryptosporidium

Nu verkar den ha kommit även till Skellefteå. Eller, iaf två fall har bekräftats. Inte som aftonbladet skriver med flera hundra. Det är många som har magsjuka häromkring, men vi vet inte ännu om det beror på parasiten. Vad som däremot är självklart är att skulle det vara parasiten som har förpestat vårt vatten så är det helt och hållet dens fel att SAIK inte tog guld ;)


Jag har iaf förberett en massa vatten här hemma. Kokade 9 liter och hällde i glasflaskor. Tänk vad praktiskt det är att vara lajvare och ha sånt hemma ;) Inga petflaskor som smälter om man häller i varmt vatten, utan här var det bara att fylla och ställa ut på balkongen. Får koka lite nytt imorgon så vi har ett lager.
Sen kan man ju dricka massa annat än vatten åxå. Till och med Leif drack mjölk till middagen idag :)
Vi kommer att öka mjölkmängden otroligt mkt nu alltså, speciellt som lillebror bor här. Jag tror att vi gör slut på iaf 2 liter mjölk om dagen, jag och han. Mjölk är livet, öl är döden, eller hur var det? ;)

Annars har det varit en aktiv dag. Ett cardiopass zumba på förmiddagen, sen en två timmars lång cykeltur och reklamutdelning. Moröbacke är inte helt klart än, så jag tar mig nog en sväng dit imorgon åxå. Det känns bra iaf. Synd att min ljudbok är slut nu (och vilket slut! #DresdenFiles), och jag måste komma ihåg att ladda batterierna åxå...

Nåja, ryggen värker, ögonlocken är tunga. Dags att sova.

Inga kommentarer: