måndag 11 april 2011

Bloggutmaning del 5 - Min favoritroll

Hmm... Alltså, jag vet inte om jag har en riktig favoritroll. Jag har iofs bara tre roller totalt och dom är ganska olika alla tre.
Mussla är rollen jag spelat längst och på så sätt hunnit utveckla längst. Hon gick från att vara väldigt lik mig till att vara mer bitter och sammanbiten. Mer direkt på och säker på sin sak. Hon är väldigt rolig att spela och jag kommer fortare och fortare in i hennes roll. Det kommer hända mkt på lajvet nu i sommar med henne, det kommer bli ett utmanande och spännande lajv minsann :)
(för er som är nyfikna på lajvet, läs mer på kalendariet på Lajvnorrs sida. Lajvet heter Försommarnätter.)

TIana som jag spelade i våras var åxå väldigt rolig. Hon stämmer inte alls in på den rollbeskrivningen jag först skrev åt henne. Tänkte spela henne mer... typ, sur än vad hon blev. Men hur kul är det att gå omkring och vara sur hela tiden i tre dagar? :P
Nej, hon blev glad, nyfiken och en riktig skvallerbytta. Dvs en äkta värdshuspiga! Den mest använda repliken blev "Har ni hört?!"
I henne fick jag även använda min gamla yrkesroll som försäljare, och det var väldigt roligt. Mest för att det var på låtsas. Jag visste att jag inte behövde vara trevlig mot kunderna om jag inte ville, speciellt inte som hon är Iudas-troende och därför anser hon att alla människor är lika värda. När en av värdshusgästerna ropar efter personlig servering till Lord Potestas svarar hon "Han får väl ställa sig i kön som alla andra då!". Tilläggas bör kanske att kön var ständigt 20 personer lång, vi var två som serverade plättar och sylt till dessa, det fanns alltså ingen möjlighet till personlig service :)

Sedan har vi min galna Malkav Jennifer som är fantastiskt intressant att spela, men jag har lite svårt att komma in i hennes personlighet. Jag har bara spelat henne på korta kvällslajv, så det gäller att rolla in ganska snabbt. Dessutom har det gått ett halvår mellan gångerna jag spelar henne vilket medför att jag hinner ju glömma bort hur hon var mellan varven.
Jag ser fram emot fler lajv med henne, så jag verkligen kan få ta fram hennes karaktär ytterligare :)

Inga kommentarer: