onsdag 4 maj 2011

Bloggutmaning del 8 - Lajvmisär

Det här var ju lättare sagt än gjort att skriva om. Handlar det om misär inlajv eller misär off?

Inom kampanjen Elaria förekommer det mkt misär för vårt folk. Vi lever alltså i ett reservat som hålls av mörkeralver och vart 50:e år kommer dom in i reservatet och decimerar oss. Det är lite jobbigt, helt klart. Att vi dessutom lever som naturfolk och jagar + samlar mat för att överleva är åxå hårt. Många dör, många blir sjuka och flera svälter, speciellt under vintern. Fast inte mkt av det där spelas ut inlajv. Många har det i sina bakgrundsberättelser, men det är inte många som är sjuka inlajv. Och mat har vi oftast i mängder på lajven, för riktig misär är det att svälta. Skulle det vara så att jag får vara hungrig ett längre tag på lajv tror jag att jag skulle bli väldigt grinig. På "oro på Halta Paddan" blev vi avbrutna varje gång vi lagat mat, men då var jag så inne i själva lajvupplevelsen att jag inte hann fundera på att vara hungrig. Vi småät lite då och då, sen blev det större måltider sent på kvällarna.

Jag har lite svårt för begreppet lajvmisär. Visst så fryser man ibland och har svårt att sova, men jag är ganska inställd på att jag kommer att göra det innan jag far på lajvet, så det räknar jag inte som misär. Jag försöker förbereda mig så mkt jag kan innan lajvet, men när jag är där så vet jag även om att det handlar om en kort period. Jag överlever utan några nätters bra sömn, jag vet att jag kan ta igen mig hemma efteråt.
Jag tror dock inte jag skulle klara mig utan mat, där går nog gränsen.

Inga kommentarer: