torsdag 30 december 2010

En riktigt dålig vecka

Den började med att jag natten mot måndag spydde, dvs magsjuka. Nästan hela familjen hade fått det nån gång under julen antar jag, 4 st var sjuka på måndag/tisdag. Det som störde mig mest med det hela (förutom hur jag mådde då) var att det innebar en förtidigt avslutad rollspelskväll :/ Andra gången jag fick magsjuka under ett rollspel, illa illa.
Magsjukan gick väl över typ i tisdags, ungefär samtidigt som förkylningen satte in dvs.
Förkylningen eskalerade och jag tror(/hoppas) att den toppade natten till idag. Jag nyser, hostar, snyter mig och är trött. Dock har jag inte varit lika snurrig idag som dagarna innan. Det är bra :)


Tror att jag måste få i mig mer vatten bara. Att först ha magsjuka med allt vad det innebär och sedan bli förkyld ger en inga stora vätskereserver precis.
Lagade iaf soppa idag, kycklingsoppa t o m, och fastän Leif påstod att den smakade mkt tyckte jag det mest smakade varm grädde med typ gurka i :P Jag antar att mitt luktsinne är en smula utslaget för tillfället ;)

Nyårsafton kommer att firas in med en lugn kväll här hemma, jag, Leif, katterna och Desmond/Ezio. Leif har lovat att laga 3-rätters och sen på kvällen ska vi ner och titta på Norrans fyrverkerier. Jag funderar på att köpa två flaskor till mig själv, ja, två flaskor Brämhults juice då. Jag tror att c-vitamin är just vad jag behöver nu.

Gott nytt år på er alla andra! Hoppas ni får en riktigt bra kväll imorgon!

Inga kommentarer: