måndag 6 december 2010

Facebook

Det är lustigt att läsa folks facebookstatusar. Speciellt när det handlar om "skicka vidare"varienter. Det som skickas omkring nu är ett meddelande om att ändra profilbilden till din favorit bland tecknade figurer, för att visa ditt förakt för barnmisshandel. Det dröjde inte länge tills jag såg en annan status om att man inte ska ändra bilden, för då blir det enklare för pedofiler att få barn att lägga till dom som vänner...
Ja, vad säger man? Källkritik är en bra sak typ? En snabb googling på det hela gav mig svaret att det båda två statusarna är foax, dvs osanna. Är det nån som är vidare förvånad?

Men, trots att det är bara påhitt, har jag ändå ändrat min bild till min favorit. Bara för skojs skull. Det är nämligen riktigt roligt att se vad de andra har för favoriter, och jag måste ju få visa upp min åxå :)



Clopin är helt klart min favorit, möjligen inte riktigt från min barndom, det är väl en definitionsfråga. Jag såg mig inte själv som ett barn då, men numera ser jag dom i den åldern som barn... Fast å andra sidan finns det folk i min ålder som beter sig som jag gjorde när jag var i den åldern. Inte för att jag vet om det är nåt bevis på att jag var barn då? :)Näe, helt klart är det upp till var och en att bestämma sin egen barndom, sen om andra godkänner sitt beslut, det återstår ju att se ;)

Inga kommentarer: