fredag 12 november 2010

Lajv, lajv, lajv! :D

Förra helgen var en mkt bra helg. Vi började med lajv ute i en stuga nånstans kring Svettåker (Jo, det heter så! Irl!) Ett härligt lajv där jag fick totalt nörda ut på mjöd. Hur man skulle blanda det för att få rätt smak, vilken vädersträck det skulle stå i osv. Helt fantastiskt!
Att sen få testa på att spela en totalt orädd person, där Heder, svärdet och kilten var det viktigaste var åxå väldigt spännande. De tidigare rollerna jag spelat har varit rädda på lite olika sätt. Den ena livrädd för sin egen del, inte velat gå ut i skogen själv osv. Den andra livrädd för andras skull, inte velat att dom skulle gå ut i skogen själva osv.
Som Shaol var jag inte rädd för nånting. Stor och stark, med ett fantastiskt gott mjöd! Det var helt klart inte sista gången jag spelade den rollen!
Lördagkvällen började med rollspel. Det var väldigt länge sen jag rollspelade, så det satt bra det åxå. Att sen även Von var med, som vi inte sett sen hon flyttade till Helsingbord, var väldigt trevligt :)

Den här helgen ser väldigt lovande ut åxå. Sista lajvet för i år (antar jag) blir på lördag. Ett mkt kort lajv, men de kan vara lika intressanta för den delen :) Shaollajvet var bara en kväll, men det kändes bra ändå.
Den här gången blir det åxå en helt ny karaktär, försöker föreställa mig hur hon fungerar i olika situationer, inte det enklaste, men jag tror att jag börjar hitta henne. Har skaffat lite rekvisita till henne och ska sy klart en skjorta (som jag hittat på second hand för länge sen, ska bara korta ner den lite) sen är hon Fit to go! Det blir spännande!

På jobbfronten går det lite trögt, men jag har iaf gått vidare i uttagningen för ett demojobb på matvarubutik. Extra pengar skulle verkligen sitta bra nu när vi försöker spara ihop handpenningen till ett hus. Inte för att vi har nåt bra hus att köpa än. Men, det är bara att leta :)

Inga kommentarer: