söndag 31 oktober 2010

Personlig utveckling?

Det är sånt man behöver lite då och då. Jag har behövt det dom senaste typ 5 åren, ungefär sen dess jag slutade plugga. När jag jobbade på blomsterlandet fick jag hela tiden se alla andra fara på lite olika kurser och fortbildningar, olika roliga utmaningar att ta sig ann. Allt medans jag själv stod i kassan som den extrapersonalen jag var. Sista året var det tänkt att jag skulle få vara ansvarig för uteträdgården och det kändes verkligen som en rejäl utmaning! Jag, ansvarig! Wow! Vad spännande!
Sen gick det ju som det gick, personal blev överflödig och jag var en av många som fick sluta.

Jag har än inte tagit reda på hur jag ska vidareutvecklas. Jag vet att jag måste göra det. Men hur, och inom vad? Smartast är självklart att fortsätta på samma spår som jag tidigare varit på, jag måste bara ta reda på vilka slags jobb det finns att få i stan, och hur kan jag göra för att ta mig dit?
Praktik på tekniska kontoret kan vara en sak. Måste prata med min handläggare om det, möjligheten att lära sig saker kan finnas. Kanske. Hoppas.

Nåt nytt från er?

Inga kommentarer: