tisdag 30 november 2010

Julpyssel hemma och på bloggen :)

Hade upp ytterligare två kartonger med julpynt från förrådet idag. Nu börjar det hända grejer här! Och i år gör jag det ordentligt, dvs inte upp med allt på en gång, utan tomtarna får vänta ett tag till. Hittills är det röda ljus och lite vintriga saker uppe bara. Ska fram med lite mer rött imorgon, dukar och sånt.
Det blir rött i vardagsrummet och vitt och silver i köket. Hade jag hittat min andra elljusstake hade jag nog pyntat upp lite mer här i kontoret, men den verkar ha försvunnit totalt. Om den inte är i lådan med julgranspyntet då, men då får den nog vara i år. Jag orkar inte ta upp den lådan och se hur katterna hoppar ner i den och krossar alla mina fina julgranskulor, bara för att ljusstaken kan vara där :P

Och inte nog med att lägenheten är pyntad, jag har även gjort om lite här på sidan som ni kanske ser? Lite vinterinspirerat så där... Hoppas jag kommer ihåg att byta tillbaka till vår när det sen är dags? ;)

Det blir nog en tidig kväll för mig ikväll. Alla andra har ju redan somnat... och jag har en bra bok att läsa :)
Gonatt!

Inga kommentarer: