måndag 4 januari 2010

2009 - Förändringens år

2009 blev förändringens år, väldigt mkt nytt har skett och det kommer säkert att fortsätta ske förändringar 2010 just eftersom det var mkt som påbörjades -09.
Det första nya som hände var att jag åkte utanför europa på semester. Det har jag aldrig gjort tidigare. Spännande att se ett helt nytt land, att få testa på riktig värme och riktigt saltvatten med ordentliga vågor. Vi snorklade och såg på häftiga fiskar, vi åt fisk som inte var så speciell fast alla sa det, vi såg gamla byggnader och vi förlovade oss i solnedgången...
Ganska bra resa :)

Några månader senare blev jag varslad och slutade i april från jobbet jag haft många år. Försökte med företaget men tror nu inte att det finns marknad i skellefte för att kunna leva på det. Nåja, jag har inte lagt ner företaget än, jag gillar det ju trots allt. Första året som jag är av med Yreg åxå. Inte helt fel.
Augusti och september blev en månad med väldigt mkt att göra. Bröllopet planerades för fullt samtidigt som jag hade fler beskärningar än nån höst tidigare.

September den 19e kl 13:37 gick vi in i kyrkan till tonerna från Star Wars. En väldigt personlig och nördig vigsel höll för oss :) Bröllopet var fantastiskt med stor hjälp av släkt och vänner. Sen var vi gifta :)


2009 var även året jag bytte parti och dessutom blev aktiv inom politiken. Från miljöpartiet till Piratpartiet.
När lagar som Ipred och FRA sätts i verket måste man stå upp och säga Nej. Många dagar ute på stan med flygblad som delas ut och några roadtrips enbart för att sätta upp affischer för valet.


Och vi kom med! Tack för förtroendet! Christian har redan visat att han sköter det bra, Amelia vet jag kommer göra ett helt strålande jobb hon med.
Leif kandiderar till rikstan och efter ett tag gör även jag det. Det får vi se om nån månad vilka som kommer med. Jag vet att jag inte bloggar lika mkt politiskt som Leif gör, men vem vet, jag kanske får några röster iaf? :)
Lär känna många trevliga pirater, Maloki och Johan är två av dom jag har mest kontakt med. Fast Johan började göra lumpen så han träffar vi inte lika ofta nu. Jag och Maloki pratar nästan varje dag med varandra.

Inom bekantskapskretsen händer det åxå grejer. Några får sina första barn, andra får utökning av den redan befintliga barnaskaran :)
Fler vänner gifter sig, och några förlovar sig.
Tyvärr är det även några som skiljer sig efter många år.
Jag åker på ytterligare en utlandsemester tillsammans med två tjejkompisar. Första gången nåt sådant provats på, vi återvänder alla med nya erfarenheter...
För första gången prövar jag lajv och blir helt fast för det. Egentligen ingen stor förändring förutom fler härliga vänner och en ny hylla i garderoben tillägnade lite annorlunda kläder :)


Jag tycker nog i stort att 2009 var ett bra år. Förändringarna som skedde var många och av väldigt olika slag. Får se vad 2010 för med sig förutom nya jobb (hoppashoppas) och ett nytt kök!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Edit: Länkkärlek ;)

Inga kommentarer: