söndag 14 december 2008

Jämtland

Nu är vi i jämtland. Leif sitter för tillfället med sin familj och spelar kort, jag har sett på ett tag, det är ganska spännande :)
Vintern här uppe är helt fantastisk! Träden är helt gnistrande, vita och nertyngda av snön. Det är dock inte blötsnö, utan pudersnö som är helt otrolig... Jag har tagit kort som en besatt idag.
Vi var till Leifs bror och jag fick för första gången träffa Leifs brorsdotter, hon var jättesöt. Pratglad och sprallig :) Trevligt att få se människan som jag har köpt julklapp till i två år...

Igår var vi i Östersund, på K37 och småfestade lite. Ingen ville följa med oss ut, så jag och Leif gick ensamma till Bishops arms. Leif fick en whisky (Bowmore Mariner) och jag fick den underbart goda Nachostallriken som dom har där. Det är utan tvekan den bästa jag smakat. Jämför man med den dom har på O'learys så... ja, alltså det finns inte...
Efter vi ätit resp. druckit upp så gick vi tillbaka till K37 och fortsatte att se på Big Bang Theory. En bra kväll alltså :) Jag slocknade ganska fort efter vi kommit hem, det vär sååå skönt. Att få sova i soffa är bland det bästa på nåt vis ändå.

Däremot så har förkylningen som nästan hade släppt gjort sig kraftigt påmind idag, jag hoppas att det hinner försvinna innan vi är hemma igen :/

Nåja, ut och vara social igen nu :)

Inga kommentarer: