måndag 1 december 2008

December

Nu har självaste julmånaden börjat. Mitt schema för december ser ganska bra ut, lite trist att jag jobbar på julafton, men jag tror att det kommer blir ganska mysigt med julmiddag hemma bara jag och Leif. Sen ska vi ta en buss till Byske och vara med släkt och familj på kvällen.
Dock så har jag inte så många möjligheter till att shoppa julklappar. Typ två dagar om jag inte vill utnyttja helgen innan jul till det. Känns som att det kommer vara ganska tokmkt folk ute på stan den helgen... (Ska nog vara glad för att jag är ledig då ;) )
Så, jag får ta och planera ordentligt vad jag ska köpa och sen vara väldigt effektiv :)
Möjligtvis hinner jag shoppa lite på torsdagförmiddag. Då börjar jag 13:00... Kan gå :)

En utav extratjejerna har förlorat sin pappa. Hon skulle ha kommit till jobbet, men orkade troligen inte för hon dök inte upp. Stackarn. Tänker på henne och hennes familj. Han hade varit sjuk ett längre tag, men det är nog ingen tröst.
Hoppas hon kommer må bättre snart.

Jag har jobbat många gånger när jag har varit väldigt ledsen. Har inte klarat av att inte fara, för jag har delvis tyckt att det varit viktigare att jobba än att ligga hemma och grina, och delvis har det varit skönt att ha nåt att göra. Nåt annat att tänka på. (Nu vill jag absolut inte påstå att hon skulle ha kommit till jobbet idag, och att det var fel av henne att inte göra det. Jag pratar om mina upplevelser nu)
När Leif var inlagd ifjol så jobbade jag massor. Då tyckte jag det var väldigt skönt att inte bara sitta hemma och grubbla. Dock var det jobbigt att jag inte kunde vara med honom eftersom han var i Ume och jag i Skeå för att just jobba.
Men jag kände att jag egentligen inte kunde påverka hur det gick för han, han var ju i säkra händer redan.

Det är skönt att han inte är sjuk längre. Jag är mkt gladare i år än i fjol :)

Nu börjar magen kurra, måste fixa nåt att äta :)
Hejhopp!

2 kommentarer:

berinder sa...

Inte sjuk går jag nog inte med på, helt frisk är jag inte som är på jobbet den här tiden... :)

Mirfak sa...

Nej, det är du inte. Men du sover iaf hemma :)
Jag har inte lyckats ta mig fika än, men jag har betalt alla räkningarna jag hade :)