lördag 6 december 2008

Bestulen

Jag tänkte det när jag skrev senast, nu går det ju så bra för oss, när kommer smällen? För det brukar alltid komma nåt dåligt, man kan ju inte ha flyt hela tiden...
Den kom alltså ganska fort. Idag blev jag avstulen min handväska.
Jag antar att jag får skylla mig själv när jag inte gömt den riktigt, utan lagt den synligt i en trådbyrå på Ica Maxi när jag var där för att fylla på växter och vattna åt S-blommor. I översta lådan hade jag pressat in jackan, i nedersta väskan. Jag grämer mig ganska mkt över att jag inte lade jackan i samma låda, då hade väskan inte synts så bra och det hade varit mkt jobbigare att få fram den...
Efter jag pysslat på i typ 20 min med blommorna så återvänder jag till arbetshörnan eller vad jag ska kalla det. Börjar fylla på en vattenkanna och upptäcker att understa lådan i byrån är utdragen, och väskan är borta.
Jag letar en stund, kollar så jag inte lagt den nån annanstans, men den är borta. Jag går och pratar med personalen som hänvisar mig till kundtjänst.
Dom har inte fått in nån väska där. Jag lånar deras telefon och ringer Julia så att hon kan gå till Willys och köpa glögg (vilket var anledningen till att jag hade med mig väskan) sen letar jag reda på telefonnr till att spärra visakortet.

Jag hade knappt några kontanter i väskan, kanske 20 kr i mynt eller nåt. Visakortet spärrades så det kunde han/hon inte använda, så jag har inte förlorat nåt av riktigt pengavärde. Men. Mitt körkort... min fina börs, min snygga handväska... Alla sparade biobiljetter, syskonkortet... Det är det jag saknar. Det känns så onödigt.
Tjuven får knappast nån större glädje av bytet medan jag saknar allt som var i väskan... Dessutom måste jag fixa nytt körkort. När ska jag ha tid med det?
Tack och lov för att nästan allt är datoriserat nu. Har gjort polisanmälan på nätet, ska anmäla körkortet stulet på vägverket åxå. Smidigt.

Har tröstat mig med att pynta julgran ikväll. Det funkade bra. Den blev jättefin :) Hoppas bara katterna inte klättrar upp i den bara :P

Nu ska jag göra min älskling sällskap i sängen.

/E

3 kommentarer:

berinder sa...

Kräk är vad hXn är!

Men granen du klädde igår kväll blev fint, ser det ju här ifrån datorn ;)

Anonym sa...

Åååh, sånt är så typiskt, även om det inte är något värdefullt för den som tar väskan har man ofta ngt som är värdefullt för en själv :(

Ja, du har så rätt i det, man behlver inte alltid hålla kontakten för att veta att dom finns där :)

ses vi till jul?

/ Ewa

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.