måndag 18 augusti 2008

Spanska

Det är lite komplicerat att skriva på svenska och lyssna på spanska samtidigt. Men det kanske är bra övning :)
Idag är det verkligen oväder ute. Det regnar och blåser förfärligt, det är skönt att jag inte behöver ut idag :) Hoppas det hinner lugna ner sig till imorgon, eller iaf till onsdagkväll för då börjar studiecirkeln om igen. Skulle vara lite jobbigt att vara ute och titta på trädgårdar om det är sånt här väder :P

Imorgon jobbar jag, jag jobbar faktiskt nästan hela veckan... ledig idag och på onsdag. Nu blir det konstigt att komma tillbaka till jobbet igen, det hinner alltid hända en massa på bara några veckor. Massa nya erbjudande, och sakerna står på nya ställen...

Till helgen är det fest. Jag har inte bytt bort söndagen än, jag ska se om jag kan göra det i veckan. Det vore enklare för då skulle vi kunna sova över. Nåja, får se hur det blir. Kanske vi hittar nån som ska tillbaka till stan på natten. Det skulle ju funka det med. Men jag vill inte jobba bakis, så det är nog bäst att ta det lite lugnare i sånna fall :)

Jobbigt att spanska v uttalas mest som ett b. Una cerveza blir una serbesa...

Voy a comer algo, så nu slutar jag skriva här :)

(Nu ringde chefen, behöver inte jobba alls i veckan, förutom på lördag. Med det här vädret känns det riktigt bra)

Inga kommentarer: