onsdag 20 augusti 2008

Helgjobb

Chefen ringde imorse och undrade hur mkt jag var intresserad av helgjobb. Hon funderar på att anställa nån mer extrapersonal. Det är inte en helt dum idé, det är ju bara jag och en till kvar.
Dom andra har slutat för skolor och sånt på annat håll.
Jag sa iaf att jag kunde jobba varannan helg. Det låter som att jag kommer få jobba lite mer sen, när (/om) en jobbarkompis får havandeskapsledighet (långt ord, möjligtvis heter det havandeskapssjukskrivning, jag har ingen aning faktiskt...) så kommer hon nog att behöva mig mer. Det låter bra det.
Så länge hon inte behöver mig en massa i januari... för då ska vi ju utomlands(!).

Jag längtar verkligen till det. Jag känner att jag skulle behöva resa nånstans. Jag behöver lite inspiration, jag vill fara nånstans och se nya grejer.
Det blir ofta så när jag tappat suget efter att ha jobbat så otroligt mkt, att jag vill iväg. Bara för att fylla på lite energi, se nya saker och uppleva mer.
Ikväll kommer jag iaf att få se en ny trädgård :P
Kanske inte riiktigt vad jag menade, men det är kanske en bit på väg?

Blir jag helt tokig får jag väl ställa mig på E4:an och lifta till skåne eller nåt..?

Hmm... Nu är det dags för lunch, sen förbereda mer för studiecirkeln ikväll...

Inga kommentarer: