tisdag 12 augusti 2008

Nu är det vinter!

Nja, kanske inte riktigt. Det är soligt och varmt utanför, men sommarsäsongen har slutat och jag är ledig igen. Det känns så otroligt skönt!
Idag och igår är helt lediga dagar, sen ska jag börja ta hand om saker med företaget igen. Måste bara ladda batterierna ett slag. Få känna att jag kan ta hand om saker här hemma som har förfallit lite.
Det är ett litet problem med att ha balkongdörren öppen hela tiden, nu har det börjar blåsa in drivor med björkfrö. Så jag måste dammsuga flera ggr i veckan... eftersom jag var borta förra veckan (på möhippa och Nolia, sen bröllop) så har det hunnit driva in otroliga mängder... Tänkte dammsuga när jag skrivit färdigt det här :)

Har börjat plugga spanska åxå. Det är bra att ha om man ska till Venezuela... :D
Vi planerar att fara dit i januari, sparar en massa pengar nu. Det är skönt att känna att man har råd med sånt, otroligt skönt faktiskt :)
Vi behöver inte ens leva på nudlar för att åstakomma det, bara planera lite mer än vad vi gjort i somras, så att man får med sig luncher till jobbet och så. Det kommer även innebära att jag kommer äta riktiga luncher här hemma när jag är ledig. Det brukar annars inte bli så. Oftast fikar jag bara när jag blir hungrig. Men har jag luncher som går att micra blir det nog annars.

Var som sagt på bröllop i helgen. Det var en av mina bästa vänner som gifte sig, dom var jättefina! Det var ett av de lugnare bröllopen vi varit på, inte alltför mkt folk, utan de närmaste. Skönt att ha det så. Så kommer det dock inte att bli när jag och Leif gifter oss, för även om vi bara tar de närmaste så är vi upp i väääldigt många människor. Det är ju så många som är nära, så många olika vänner man har, det går ju inte att välja bort så lätt då.
Jag tycker det är jätteskönt att ha många vänner, och just många olika vänner. Beroende på vad man gör eller vill prata om är det olika vänner man vänder sig till. Och vänder man sig till olika vänner om samma sak, så får man se olika sidor på det. Alltid bra att få nya vinklar på saker och ting. Ibland kan man ju själv låsa sig på en enda...

Idag har jag rensat lite på balkongen. Har tagit bort en låda, för att se om jag får :) att gräva liiite mindre där ute och använda kattlådan ist. Troligen funkar det inte, men det är ju värt ett försök. Det blev mer plats att vara på där ute iaf. Det är väl inte helt fel det heller :) Nästan så att man skulle kunna få in en till bänk eller nåt...

Nåja, på med hörlurarna nu, och dags att starta dammsugaren :)

PoK

Inga kommentarer: