torsdag 21 augusti 2008

Bokat :)

Nu har vi varit till Resia och bokat våran resa... Woow!! Det kommer blir skithäftigt!
Vi ska bo på Hotell Flamenco, det verkar vara ett hyfsat hotell. Har googlat lite om det (vi har ju 10 dagars öppet köp på resan) och det folk är besvikna på verkar vara maten. Men jag tror det blir bra ändå. Visst så kör vi på All inclusive, men maten verkar inte vara så dyr. Så vill vi äta på nån annan restaurang så kan vi nog göra det... Jag tycker det känns skönt med att veta att det mesta som finns på hotellet redan är betalt, så man inte behöver bekymra sig om vad saker kostar på plats...

På tal om resa, nu är mina parenteser på väg till Prag. Stackars mamma, hon är flygrädd. Inte rätt dag att flyga nu, när det står på alla löpsedlar om det spanska flyget som kraschade. Tala om otur att det hände just idag (Ja, alltså, det hade ju inte varit så mkt bättre om det skulle ha hänt imorgon, det är fortfarande en hemsk olycka och så. Men för mammas skull...).

Jag måste plugga mer spanska nu. Coolt att ha en stark motivering till det...

Sa till chefen (hon ringde när vi satt och väntade på att det skulle bli våran tur på resia) att jag kommer vara bortrest i slutet på januari. Hon tyckte att jag hade valt rätt datum, hon sa att hon nog skulle behöva mig, men det var bra planerat av mig :)
Så är det ju som extrajobbare. Hon "äger" inte mig, utan har jag något jag ska göra, så säger jag bara till i lagom tid innan och det är inga problem. Och jag tänker ekonomiskt och planerar in sånt när jag vet att jag troligen inte behövs så mkt, så att jag inte förlorar en massa pengar...

Resan går på 27 000 kr typ. Fast det kommer bli mer eftersom vi ska ta oss ner till Arlanda åxå... Så, man kan ju räkna på en 35 000 kr typ. Tillsammans har vi ca 20 000 kr på sparkontot. Det är inte långt borta från hela summan det :)

Jag längtar!!!

Inga kommentarer: