söndag 31 augusti 2008

En bra helg

Det har verkligen varit en mkt bra helg, och än är den inte över.
Fredagen började med att jag var ut till Ursviken och beskar en stor ek. Beskärning är ju bland det roligaste som finns! Var även förbi Trädgården i Ursviken och lämnade en helt bunt med visitkort. Hoppas det ger mig kunder åxå... :P
Vi testade på att göra egen sushi sen. Det gick över förväntan bra och var riktigt gott! Vi använde inte ris, eftersom jag inte riktigt har lärt mig att äta det, utan jättecouscous som vi körde i mixerna för att få en mer hanterlig smet ist för massa halvcentimeterstora små bollar...
Och under tiden vi åt dom körde vi maraton med Heroes... Nu är det bara att vänta på att nästa säsong ska komma...

Lördagen började iofs inte så bra. Fick huvudvärk fredagkväll och det höll i sig ganska ordentligt. Vaknade alltså med huvudvärk, tog en tablett och gick till jobbet. Tabletten hjälpte inte mkt, sista timman på jobbet kändes det som att jag skulle svimma eller nåt. Hade inte lätt för att ställa om fokusen med ögonen och ögonen liksom släpade sig fram till nya synfästen...
När jag kom hem satt jag nån minut vid datorn, sen pratade jag med Leif och han sa åt mig att ta en tablett, lägga mig och sova tills han kommit hem och gjort middag. Det var helt fantastiskt.
Somnade inte så fort, men tillslut så, sen väcker Leif mig och han har gjort Coq au vin... Är han inte bara helt underbar? He is a ceeper...
Efter middagen och lite tvtittande föreslog jag att vi skulle på bio. Bokade biljett och hann se lite av Batman and Robin (filmen) innan vi gick. Passande eftersom vi skulle se The dark knight.
Den är ju såååå bra! Den jokern... oh. Helt fantastisk. Så skadad. Så sjuk. Så mmmmm... Leif gillade åxå filmen.

Idag ska vi till parenteserna mina, fira Janne och Lillebror som fyller år idag. Jag tror att vi har hittat bra presenter till dom båda, borde kanske slå in dom lite mer än vad vi har gjort...
Bussen går om en och en halvtimma, dags att äta frukost kanske :)

Pusspuss!

Inga kommentarer: