lördag 28 januari 2012

Vaknat för tidigt och badkar på väg

Vaknade alldeles för tidigt av en full kissblåsa och en tv som stod på. Jag vet inte varför tvn var på, vi måste ha kommit åt knappen till den under natten, möjligen har nån av katterna hjälpt oss, men det var iaf ljust i sovrummet. Så pass ljust att jag lurades till att vakna.
Drömde konstiga drömmar om att vara i öken, döda ödlor till middag, ge den färdigstekta köttfärsen med rivna morötter till djuret (minns inte om det var en hund eller katt), vara förfärligt upprörd på de som skulle hjälpa mig att duka (bara för att man är i öken och käkar ödlor, behöver man inte äta på marken när man faktiskt har ett kök fyllt av olika serviser). Jag har åxå sprungit från min gamla mattelärare fastän hon bara ville ge oss cola, för att vara rädd för att hon skulle ha nåt allvarligt samtal om "livet" med oss. Vi var förresten jag och min kusin, vi gick i samma klass i högstadiet, och hon ville inte heller prata med lärarinnan.
Det hela hade även nåt med Twitter att göra, vilka som följde vilka typ. Den detaljen är lite mer suddig.
Vad drömde du inatt?

Igår beställde vi vårt badkar som vi ska installera i toan här uppe. Det kommer bli fantastiskt :) Senaste dagarna har jag känt av sammandragningarna lite mer, så att kunna krypa ner i ett varmt bad kommer bli otroligt skönt. Plus att det blir fint att ha en riktig dusch som inte är i bastun, för vi kommer självklart att installera duschmunstycke och sånt, jag är av uppfattningen att man inte blir ren av att bada om man inte sköljer av sig efteråt.



Leif ligger och sover i sängen fortfarande. Jag undrar om jag ska göra honom sällskap ett tag till, eller om jag ska ta och klä på mig? Nåt av det måste det bli, för det är aningens kallt så här :)

Inga kommentarer: