måndag 16 januari 2012

Bygga bo

Jag tror att det har börjat för mig, hormonernas inverkan på min kropp att se till att huset är ett bra bo för en liten bebis.
Just nu dagdrömmer jag om att riva ner tapeterna i sovrummet för dom är verkligen så gräsligt fula! Vi ställde in en bokhylla och på den våran tv, så tyvärr kommer inte min bokskog att passa där inne längre, men jag tror att det kommer bli bra ändå. Den nya planen är att måla väggarna vita och sedan måla grå och svarta träd istället. Lite mer stilrent och kommer passa till bokhyllan och tvn.
Det enda besvärliga med det där är väl att vi faktiskt sover i det rummet, och har våra kläder där inne. Så ska tapeterna ner och väggarna slipas kommer det att bli dammigt!
Kanske en tillfällig flytt till gästrummet?

Igår var jag iväg och köpte en kofot till kontoret. Dom där hemska hyllorna inne i kontoret ska bort!
Sen blir det spackel och antingen snygga tapeter, eller så målar jag min skog där inne? Jag tror att det skulle kunna funka :) Men jag måste nog vänta tills det blir plusgrader innan jag börjar med spackel och färg, för annars vet jag inte om det torkar så bra? Hyllorna kan jag iaf ta bort i dagarna.

Och så ska jag så :) Jag har köpt en massa jord och skaffat massa krukor. Hittade ju mängder av gamla frön som passar helt utmärkt att så redan :) Perenner och till och med några buskar. Så, ner med fröna i jord, ut och skotta snö över dom. Sen får vi se vad våren tar fram :)

Inga kommentarer: