måndag 30 januari 2012

Besök och bakning

Idag var min kusin Therese hit och hälsade på. Hon bor i Tyskland, så vi träffas inte så ofta. Sen hade hon med sig sin son åxå, "lilla" Alexander. Jag tror han är den största bebisen jag sett, bara 4 månader gammal, men jag tror ändå han är större än de andra bebisarna i trakten jag träffat.
Söt och glad var han då, passade på att prata så fort hans hand var inne i munnen. Och skrattade stort så fort man pratade direkt till honom.

Väldigt roligt att träffa Therese åxå, vi diskuterade så klart graviditet, hur det är att ha bebis och sånt. Det blir ju så lätt att man bara pratar det när båda är inne i den svängen :) Intressant att höra vad som gäller i Tyskland, det är inte direkt samma som här. Dom hade bland annat fått bebiskläder från i princip hela byn som hennes man kommer ifrån. Dvs jättemkt! Jag tror säkert att vi kommer få både ett och annat plagg från folk vi känner, men skulle det komma en massa kläder från mina föräldrars vänner och grannar, då skulle jag bli väldigt förvånad.

Det var väldigt bra att dom kom idag, för då fick jag en anledning till att baka nya muffins, gjorde slut på dom jag bakade förra veckan nu i helgen. Dock hade jag i ½dl socker för mkt, så dom blev lite extra krispiga. Men helt perfekta annars, så där lagom sega och härliga... Jag har även bakat matbröd idag, så jag har varit otroligt huslig!
Idag har jag varit pigg hela dagen, därför har jag passat på. Det känns som att jag är pigg mest hela tiden, men typ en dag i veckan är jag jättetrött och orkar inget alls. Jag undrar om det är normalt eller om jag har nån vitaminbrist? Blodet är det iaf inget fel på, har haft väldigt bra järnvärde och allt sånt när jag varit till barnmorskan.

Nu är det dags att gå ner och titta till middagen, det blir fisk idag!

Inga kommentarer: