söndag 1 april 2012

Välkomna smärtan...

Jag har tänkt mkt på vad barnmorskan sa senaste gången vi träffades. Att smärtan som kommer ska jag försöka hitta styrka i. Det är aningens svårt att förstå den tanken, men jag ska göra mitt bästa. Hon sa att man kommer bli förvånad när den kommer, styrkan i den och allt. Och det förstår jag nog. Jag har några små smärtor dagligen nu. Det liksom kniper till när man går och, ja, när man sitter och står ;) Känns mest av på kvällarna, så jag tror ju att jag kommer åka in någon kväll eller natt till bb.
Det är så svårt att föreställa sig nåt som man inte har en aning om hur det kommer att bli. Jag tror att andra gången man får barn, så är det helt annars. Då vet man liksom hur saker och ting funkar. Även om jag läser böcker, pratar med erfarna osv, kan jag ju inte förstå hur det faktiskt kommer att bli förrän jag är där.

Idag har det iaf gått vågor på magen. Eller innuti egentligen. Leif satt och tittade med stora ögon över alla rörelserna. Det var ganska mkt mer än vad det är en vanlig dag. Häftigt att se, men lite obehagligt att känna ändå. Alltså, jag tycker om att känna hur det rör sig, men det är ju inte så bekvämt alltid ;)
Svårt att tänka sig att det faktiskt är en liten person där inne. Liten och liten... ganska stor vid det här laget ändå ;)

Imorgon ska jag iväg och jobba lite. Ska sätta i ordning några krukor på ett kontor, växterna kommer först på onsdag dock, så jag delar upp jobbet lite. Bättre för kroppen tror jag :)
Jag ser fram emot veckan därefter, då ska jag bara koppla av och invänta att dagarna går. Typ äta god mat och sånt, inte så mkt mer :)

Inga kommentarer: