måndag 9 april 2012

En bra helg!

Otroligt skönt med långhelg, jag har bara jobbat några timmar idag och i fredags. Jag har en ritning som jag känner att jag ska hinna klart med innan bf. När den är färdig kan jag äntligen slappna av ordentligt och bara ta det lugnt. Jag ska så lite frön och jag ska pyssla på här hemma.
Jag har bara några små saker kvar på ritningen, men tyvärr innebär dom rita nya blommor, så det tar längre tid än att bara klistra in av de jag redan har...
Men, sen har jag dom kvar på datorn, och kan använda dom fler ggr! Så, det är ju ett engångsarbete...
Dock ett väldigt långsamt sådant :)
Datorn tänker i några minuter ibland, man kan liksom inte bara rita på... När jag blir gammal och rik ska jag köpa den grymmaste datorn i världen, men än så länge får det vänta lite ;)

Vi tittade på lite bilder idag, från Leifs 25 år kalas. Det första jag tänker på när jag såg bilder på mig själv är vad otroligt smal jag var! Jag går ju inte omkring och tänker att jag är tjock eller nåt, jag har en stor mage för det är en bebis där inne. Men man har ju liksom vant sig vid den figuren allt eftersom. Att sedan se en bild på sig själv i profil för många år sen, ja... Det sätter lite perspektiv på det hela :)

Jag är för övrigt väldigt nöjd med min gravidkropp. Ser man mig bakifrån syns det knappt alls att jag har en stor mage på framsidan :)

Anledningen till att vi tittade på bilderna är för att vi letar fina bilder att sätta upp på väggarna uppför trappen. De flesta vi har är bilder på mig. Vi behöver några fler på Leif helt enkelt :) Gärna syskonbilder, vi har hittat en. Mamma ställer ju upp oss syskon på led så fort vi träffas och det finns en kamera i närheten... Kanske får ta och införa den traditionen i Jämtland åxå?

Huset börjar kännas mkt bra nu, det känns som att vi genom att inte stressa fram resultat istället känner oss fram och får bra resultat på det vi gör. Vardagsrummet genomgick en ommöblering i fredags, saknas ett skåp där som jag hoppas kommer passa med nuvarande möblering. Det är för tillfället i Ålund på ommålning, ska bli lika rött och fint som vårt soffbord. Kvar där nere är egentligen bara soffan som ska fixas till. Måste ordna ryggstödet på nåt bra sätt, tror jag har en idé som skulle funka. Behöver bara lite bra material för det...

Jag hinner skriva typ ett stycke i taget mellan laddningstiden för ritprogrammet. Ibland ännu mer.
Nåja, framåt går det iaf :)

Inga kommentarer: