måndag 21 november 2011

Cravings

Jag kan inte påstå att jag har upplevt många cravings hittills. Mest har det faktiskt gått ut på "Vad vill/kan jag äta?". Första månaderna levde jag i stort sett på varma mackor, den sorten man gör i ugnen, inte klämmorna. Det skulle vara ketchup, en skiva skinka och ett lager ost på, det fick jag nästan behålla. Jag kunde även äta grillad/stekt majskolv. Det blev många middagar som bestod av enbart det faktiskt. Kanske inte riktigt hela kostcirkeln i den, men det jag fick behålla var bra nog.
Som jag skrev tidigare så kunde jag äta allt som serverades på lajvet, visst var jag lite försiktig med fisken som var kryddad med enbär, men det var nog ändå mest för att det var så mkt sand i den...
Äpplen var däremot en storfavorit ganska länge. Det är tacksamt med ett jobb som innebär att man faktiskt får med sig svenska äpplen hem :) Jag beskar mängder av äppelträd och fick ofta med mig ca 5 äpplen från varje ställe. Den jobbförmånen har jag alltid utnyttjat. Blir man lite hungrig när man står mitt i ett äppelträd så kan man ta ett äpple och äta. Det faller även ner ganska många äpplen så det handlar ju om fallfrukt det man tar :)
Hittade faktiskt ett äpple i min arbetsväska tidigare idag, det var fortfarande ganska fräscht, dock åt jag inte upp det...
Pizza har gått ganska bra, speciellt med vanlig sallad på, det har varit riktigt gott.



Nåt som jag inte kunnat äta var drickyoughurt, mkt tråkigt eftersom jag verkligen gillar dessa och är dom är bra att ha som snabba mellanmål. Start har jag inte heller mått så bra av, har ätit det några ggr men det har oftast studsat.

Den enda konstiga saken jag har ätit har nog varit oliver. Jag gillar inte oliver, men efter att ha ätit det på en macka från café Kopparstark här i Hamn, så blev jag otroligt sugen på dom! Jag tror jag köpte 3-4 burkar med svarta calamataoliver och åt upp. Det blev till och med så att jag var tvungen att åka iväg på kvällen enkomt för att köpa en ny burk och äta upp. Sen gick det över. Nu är jag tillbaka till att inte tycka om dom längre...

Fortfarande tycker jag det är svårt att äta stora måltider på dagarna, fika går alltid bra och middag åxå, men att äta rester till lunch har jag lite svårt för. Försöker dock göra det, har inte precis gått upp mkt i vikt så jag tror det är bra att få i mig mer mat.

Inga kommentarer: