torsdag 30 oktober 2008

Umeå

Nu har vi varit i Ume och sett Tal till Nationen med Magnus Betnér. Det var en skitbra föreställning!
Road, äcklad, chockerad har jag blivit, och skrattat så jag haft kramp i magen och ont i kinderna. En mkt bra kväll alltså :)
Vi drog med oss Mats och Angelika åxå, jag hade ju lyckats slarva bort ett par biljetter som vi först köpt, sen (alltså efter vi köpt nya då) mailade jag och fixade så att vi hade dom gamla biljetterna igen... Då tog vi med oss M och A till Ume. Dom stod för skjutsen och vi stod för biljetterna. Win-win. Billigare för oss att köpa två biljetter än att åka buss tur och retur, och dom behövde bara köra till Ume för att få se Betnér.
Efter föreställningen så stod Magnus och Helena (hans flickvän) utanför och sålde lite T-shirts, dvder osv. Leif köpte en T-shirt, vi har redan båda dvdarna + cd-skivan som jag köpte ifjol när älsklingen inte kunde följa på föreställningen. Sen kom vi på att vi skulle ta kort åxå, men då hade redan Magnus hunnit smita iväg. Så det blev en bild på Helena och Leif ist, men, ja, hon är faktiskt snyggare än Betnér så vi sörjer inte det så mkt ;) Dessutom så har jag bild på mig, Betnér och Sonneby sen ifjol när dom var här i stan.
Leif tyckte det var lite roligt att hälsa på Helena åxå, för han följer hennes blogg. Hon uppskattade att få ett ansikte till hans nick åxå.

På vägen till Ume så ringde dom från jobbet och berättade att dom har gjort om schemat! Så nu har jag schema ända till v 49, det ni! Ser ganska bra ut åxå, ganska lugna dagar... Nu gäller det bara att det inte blir några fler ändringar... Är även nyfiken på hur det kommer att se ut kring jul och nyår. Iofs ska vi vara kvar här i västerbotten, men lite ledig vill man ju vara :)

Jag börjar bli lite trött nu, ska nog ta och krypa ner i tv-soffan, fika lite, sen slockna.

Pusspuss!

Inga kommentarer: