lördag 4 oktober 2008

Jobb, jobb, jobb :)

Men det är ganska roligt. Jag har senaste veckorna jobbat typ 75%, det kommer att ge mig en ganska så stadig lön :)
Jag tror aldrig att jag har haft det så gott ställt som jag har det nu, jag har levt på så lite pengar tidigare, nu har vi det verkligen jättebra :)
Vi har ju redan sparat ihop alla pengarna vi behöver till våran två veckors semester i Venezuela, och jag kommer ju få igen på skatten i december... typ 9 k om jag inte minns helt galet... Så vi kommer ha en fin slant som fickpengar åxå... Eller möjligen julklappspengar (Men i år blir det inga julklappar. Det har mamma sagt. Jag tror det är 10e året hon säger det. Än så länge har ingen fattat det...)
Diskuterade pengar med J på jobbet. Hon hade typ panik och kände sig snål... Visst, kan man lägga undan 5000 kr/ månad (jag tror att det var 5000 kr hon sa), då är man verkligen fattig... Not!
Hon är rolig hon :)

Fast det dumma med att ha mkt pengar, är att det blir så lätt att slösa... Ska spara mer pengar, slösa mindre. Bra att vi har slutat äta hämtmat osv, där drog det iväg mest utav våra löner. Sänkte matkostnaden från typ 4000 kr till 2000 kr... Det blir dessutom bättre mat än hamburgare och sånt :)

Klapp på axeln för oss, vi är duktiga :)
(Däremot ska jag komma ihåg att skicka räkningarna till mina kunder, för trots att jag glömmer bort det ibland, så kommer andra företag ofta ihåg att skicka räkningar till mig... Det är ju inte rättvist?) ;)

Inga kommentarer: