söndag 26 oktober 2008

Jobbig vecka slut

Men den var faktiskt inte såå jobbig. Veckan innan den här var jag ledig. En hel veckas ledighet som jag nyttjade till att rensa upp en massa, massa papper, åka till Umeå och Luleå och dela ut reklam om företaget, sy färdigt soffan och en dag till att vara helt ledig och se på tv. Det var riktigt skönt!
Hann så otroligt mkt. T o m ladda batterier och få ny energi. Är inte längre deprimerad :)

Veckan som var nu, har spenderats nästan helt på jobbet. Hem för mat och sömn typ. Sånna veckor är inte så roliga. Men det har varit ganska kul på jobbet ändå, visst att jag var (/är nog fortfarande) avundsjuk på dom andra som fick gå kurs i arrangemang och planteringar osv. Hade jag hemskt gärna åxå gjort, men jag förstår att jag och Elle som ändå är trädgårdspersonal får ta hand om butiken och kassan när alla andra är lediga eller går kurs. Det går ju liksom inte lösa på nåt annat sätt. Däremot som har jag fått göra annat än att bara stå i kassan :) Sånt är ju jätteroligt! Dagarna går mkt fortare och jag är inte lika mentalt utblåst som efter en hel dag i kassan...

Vi har en ny extratjej åxå, hon verkar bra :) Positiv och glad, väldigt ung men det har vi alla varit... Jag undrar hur jag eg var som personal när jag var ung. Efter gymnasiet hade jag ju praktikt ett ½ år på Alhems trädgård... Undra hur jag har utvecklats sen dess?

Imorgon börjar en ny vecka, blir en bra vecka. Ledig imorgon och på torsdag (på torsdag blir det dessutom Magnus Betnér i Ume), kanske på söndag åxå... Ska höra med Julia om det. Blir jag ledig då blir det nog halloweenfirande i pite eller nånstans.. Längtar efter att få klä ut mig igen :) Få se om jag kan få till nåt häftigt med några kläder jag har i garderoben, sånna där sy-om-projekt...

Drömde om Skåne inatt. Tror att skulle jag få möjligheten, skulle jag nog flytta dit. Eller, om det är nåt annat ställe än Staaan jag skulle välja att bo i, då skulle det nog bli Skåne. Iaf under våren. Eller, bäst är nog att säga att skulle jag ha en stuga nånstans, skulle det vara i Skåne. För att få våren där, och lite av sommaren. Sen slippa höstmörkret och regnperioden... Det stämmer nog bättre. Jag förskönar nog Skåne när jag inte bor där längre... Var bra att jag pratade en massa med Anton för att bli påmind om hur Skåne är på vintern... ;)

Men jag saknar det ändå. Saknar Alnarp otroligt mkt. Tänk att vara ansvarslös student igen... Det var underbart.
Nu tror jag att jag tömt ut mig på vad jag ville skriva om för den här gången :)

Pusspuss!

Inga kommentarer: