fredag 9 mars 2012

Lajv!

I helgen är det lajv! Jag har skrivit några intriger i veckan och börjar bli ganska peppad, det kommer bli roligt det här!
Om man går efter Trollpacks nybörjarsystem (dvs först efter tredje lajvet är man inte nybörjare längre) så är det hälften av oss som är nybörjare, men en till som inte lajvat i vår kultur tidigare. Hon har varit mörkeralv tidigare, och testar nu på att bli människa, jag hoppas hon gillar den rollen åxå. Hon gör en superbra alv, så jag menar inte att hon ska överge den totalt, men ibland är det bra att ha alternativ :)
Vi blir inte så många, men tillräckligt många för att det ska bli nåt bra av det. Och tack vare att vi inte blir så många så kommer alla sova inomhus. Det underlättar ju hur mkt som helst! Jag hade sovit inomhus i vilket fall som helst, men rent storymässigt är det troligare att grupperna håller ihop, vilket vi inte gjort om vi sovit på olika håll.

Leif stannar hemma och kommer att plugga i helgen. Jag hörde nåt om att han kanske skulle göra mat och bjuda på, passa på att göra stark mat som jag inte äter alltså :) Det blir säkert bra det. Jag kommer äta mat från öppen eld, Det är få saker som klår det ;)

Jag tror jag måste äta mer till frukost. Fortfarande hungrig. Vissa dagar har jag nu börjat känna att jag kan äta mer än tidigare. Antar att det beror lite på hur barnet ligger och så. Inte långt kvar till han/hon fixerar huvudet. Låter otroligt läskigt. Jag är i vecka 34 nu, snart vecka 35. Efter det är det en vecka kvar tills det anses helt naturligt att föda... Jag kanske borde packa den där väskan? Hmm... Iaf skriva en packlista.
Vetekudde och musik har jag tänkt ha med mig. Men vad mer? Böcker kanske? Hinner man läsa nåt? Vad spännande det här blir :)

Inga kommentarer: