måndag 17 oktober 2011

Hjärtkoll

Det har varit en väldigt trevlig helg. Först ett 30-årskalas som var roligt, bra folk, intressant musik ;)
Sen så åkte jag iväg till Ume i söndags, träffa lite lajvare och sca:iter. Det blev bullfest hos Jens, hantverk med Uma, middag hos Linda och sen massa lajvprat ungefär hela tiden.
Idéer om roliga helger med bra aktivitet under kommande månader och hur man kan begrava någon levande på ett säkert sätt. Ja, ni vet, sånt där som lajvare diskuterar om helt enkelt ;)

Och idag hann jag träffa Hjalmar och Jens igen, tillsammans med Linda förstås, lunchade på universitetet innan det blev dags för mig att ta mig till Nus. Helt plötsligt är vi 4 st lajvare som försöker hitta fram till rätt ställe, kändes väldigt omhändertagande faktiskt :) Jag hade räknat med att gå själv på nus, men det behövdes verkligen inte. Ska kanske ta och komma ihåg det nästa gång hormonerna påstår att alla hatar mig ;)


Undersökningen gick bra, jag har lite extra blod i kroppen nu, men det är ju som det ska vara, och det märkte läkarna. Men allt såg bra ut och doktorn bestämde att det var sista gången jag behövde åka in på koll. Det känns lite märkligt, på nåt sätt lite ledsamt. Men, det är ju av bra anledningar som jag inte ska dit nåt mer! Om jag skulle få hjärtklappning skulle jag ringa till dom, det var allt.

Men det var lite roligt att fylla i AT idag, det blev en femma, dvs varken riktigt bra eller riktigt dåligt. Förkyld, ont i foten, ont i huvet och lätt illamående. Inte toppen där inte ;)
Men det blir bättre. Det känns väldigt skönt för tillfället att jag har gjort bort alla beskärningarna och tunga arbeten för hösten. Nu har jag bara min egen tomt kvar och det är ju inte problem alls! Två av bollpilarna är för övrigt nedsågade, jag har 2 st fina häggmisplar som ska dit istället. Det kommer bli mkt fint! Plus att vi får typ 2 m bredare tomt! Eftersom häggmisplarna växer rakt upp istället för ut åt sidan. Våren kommer att visa många fina sidor tror jag :)

Nu är det dock dags för mig att sova, tror det blir en bra dag imorgon åxå :)

Inga kommentarer: