fredag 21 januari 2011

En bra dag

Inte bara det, en bra vecka tror jag minnsann att det har varit :)
Tog itu med att kolla upp huruvida rot/rut funkar till mitt företag, det visade sig att eftersom jag nu ska vidga mina tjänster till Skötsel av trädgård så passar det in perfekt på RUT-avdraget :) Helt fantastiskt! Jag letade ganska länge på skatteverkets hemsida, men tyckte att det jag hittade var dels gammal info och dels lite luddig info. Så jag tog och ringde dom!
Det luddiga är att man bl a får dra av buskbeskärning, men inte trädbeskärning. Dom vill hävda att det har nåt med kunskap och sånt att göra, men jag skulle väl vilja påstå att det buskar kräver kunskap åxå för att beskära. Men det är väl så, ju mindre tingen är desto mindre viktigt är det att man gör rätt :P
Nåja.

Sen fick jag hjälp av min snälla kusin som håller på med pr att göra en bra annons för nämnda tjänst. Den är färdig och jag tycker den blev väldigt snygg! Bara till att skriva ut en massa sånna och sätta upp överallt på stan samt dela ut till stora företag. Jag tror att det kan ge mig kunder :)

Har även beställt nya visitkort till företaget. Förhoppningsvis kommer jag behöva det ;)

Det är inte allt, men det andra kommer jag att hålla inne på lite mer detaljer om tills dess det är dags för er att höra det :) (Jag är dock inte gravid, så börja inte fundera om det är nåt sånt det gäller. Det handlar fortfarande om företaget)

Det tråkiga som hände i veckan var att huset vi väldigt gärna ville ha fick ett högre pris än vad vi kunde stå för. Så det är bara att fortsätta leta för oss. Har kanske spanat in ett hus i Stackgrönnan, men det kommer behöva renovering så vi är inte säkra än. Måste ut och kika på det först och främst.

Nu väntar en spännande helg med teater på schemat, sen får vi ta dagarna som dom kommer!

Peace out!

Inga kommentarer: