fredag 4 september 2009

Möhippor x 2

Mina vänner är ju helt fantastiska! I lördags hade jag min möhippa, och idag blev jag kidnappad igen och var ut med två av tjejerna som inte kunde vara med på den tidigare.
Dom är ju helt otroliga :)

Jag tänkte ta lite kort vad som hände i lördags, superkort alltså, ska skriva ett längre inlägg när jag inte ska gå och sova ;)
Dom kom inte alltför tidigt på lördagsmorgon, jag satt och åt frukost. Fick äta färdigt den, sen kom fler vänner och dom klädde ut mig till... pirat! :D
Sen var det ut på stan och göra en massa uppdrag, vissa gick bättre än andra, men jag hade skitskoj hela tiden. Vi var väl på stan i typ 1½timme, skrämde barn, skrek Yarr osv.

Åkte efter det till Josses föräldrars hus där det bjöds på fika, ostbricka och vin, manikyr och massage. En snabb dusch och sminkning innan vi drog vidare till Tatung där vi åt jättegott! Fick lite presenter (ljus, tvål, hårspray mm) och hade det allmänt trevligt. Det var fantastiskt att se alla vänner prata och umgås med varandra, som att de alltid hade känt varandra. Helt otroligt :)
Sen matfest med lite öl och kantarell-västerbottensost-toast (som dom söta karlarna som jobbade där bjöd på...), en sväng till Station 8 där jag dansade så jag flög (bokstavligt) över golvet.
En tripp ut i parken, upp i tallen, ner i älven. Fick till slut låna brors cykel (som inte hade trampbroms, men det gick bra ändå) och cykla hem. Jag var hemma strax före 5 på morgonen...
(Ja, detta var den korta versionen)

Dagens möhippa var av det lugnare slaget, tjejerna blev lite oroliga när dom kom, för jag sa att jag skulle till frissan... Men det var lugnt, det var ju bara för konsultation inför brudfrisyren :) Så dom satt och väntade lugnt i soffan i ca 10-15 minuter. När jag var färdigt med det gick vi till O'learys och åt massa gott igen, förrätten hade egentligen räckt som varmrätt, men skam den som ger sig ;)
Så vi satt där och pratade och hade trevligt. En lite intimare möhippa, varken sämre eller bättre. Bara jättebra!
Nu är det dags att vila inför morgondagens trädklättring och -beskärning. Blir en bra dag det åxå :)

Kram på er!

Inga kommentarer: